Telefonos ügyfélszolgálat

Történt egy napon, hogy a mobilszámlámon érdekes dolgok jelentek meg. Én bárgyú elkényelmesedett városi polgár, gondoltam felhívom az ügyfélszolgálatot, hiszen már a szlogen is biztató: „Állunk rendelkezésére”.
Bepötyögöm a számot - lelkiekben rákészültem egy kedves női hangra - kicseng - és egy ótvar barátságtalan géphang elkezdi:
- Köszöntjük telefonos ügyfélszolgálatunkon, ahol minden kérdésére választ talál, kényelmesen, otthonából intézheti a szolgáltatásainkkal kapcsolatos ügyeit. Készüléket vásárolhat, és igénybe veheti telefonos segítségnyújtásunkat.

Na ekkor beleszóltam félénken: Anyád!

- Felhívnánk szíves figyelmét, hogy jelenleg futó akciónkban igen jutányos áron cserélheti le régi készülékét.

- Térjünk a tárgyra! - mondom, mintha hallana engem.

- Köszönjük, hogy a gyors ügyintézés érdekében az automata szolgáltatásunkat választotta. Kérem készítse elő szerződését, fogyasztói azonosító számát, a legutolsó számlakivonatát a gyorsabb ügyintézés érdekében!
- Anyád! Kihagytad a vérképem, ha-ha-ha - ez én voltam. Lenyomtam a gombot előkerestem a papírokat.

Bepötyögöm ismét az ügyfélszolgálati számot.

Az ismert szöveg:- Köszöntjük telefonos ügyfélszolgálatunkon, aho...

Vérnyomásom kezd felmenni mert csengeni kezd a fülem. Eltelt öt perc az életemből, de én végtelen óráknak érzem.
Na végre, kis csend, katt.

- Ügyintézés egyénileg egyes gomb, ügyintézés diszpécserünk segítségével kettes gomb, hibabejelentés hármas gomb...

Gyorsan lenyomom az egyes gombot, gyerekjáték! Megy ez mint az ágyba szarás!

- Ha új készüléket kíván vásárolni nyomja meg a négyes gombot, ha akcióinkról kíván tájékozódni nyomja meg az ötös gombot, számla reklamáció a hatos gomb lenyomásával, egyenleg lekérdezés kettes gomb, ha még nem előfizetőnk hetes gomb, számlainformáció egyes gomb, ellenkező esetben nyomja le a kettőskereszt gombot és térjen vissza az előző menübe.


Szűzanyám és hülyülök; várjunk csak akkor, azt mondja hogy aaa melyiket is?

És erre elkezdi angolul!
- Welcome, you talk to the automatic telephonic customer service….

- F..k you! Nekem ne karattyolj! Lenyomom a kettős kereszt gombot!
- Ügyintézés egyénileg egyes gomb, ügyin…

Végighallgatom én, végig ám legfeljebb meghülyülök, rajtam nem fogsz ki, te majom!

Erős koncentráció - és most jön : - Számlareklamáció a hatos gomb lenyomá…
Már nyomom is a hatost, majd kitörik az ujjam.

Csend.


Na most: … de hátha... és bejön!

- Ön a számlareklamációt választotta, ehhez szükséges munkatársunk segítsége. Kapcsolom ügyintézőnket!

Csend. Zene indul,valami bánatos feldolgozás vonósokkal- borzalmas.
Zene.
Zene.Zene.Zene.Zene.Zene.Zene.Zene.Zene.Zene.Zene.Zene.

Azt hiszem meg fog ütni a guta. Nem kellene annyi kávét innom!

- Sajnos minden munkatársunk foglalt, kérem türelmét, előrelátható várakozási idő kettő perc.
Anyád a kettő, az a fogadott nevelő ribanc! Hát már lassan 10 perce itt kusshadok, anyáááámm!


Zene.

Zene.Zene.Zene.Zene.Zene.Zene.


Meg a te bánatos búvalbélelt kurv@ anyukád, ha jobban bevág nektek a gazdasági válság …. akkor mehettetek volna vissza az egész céged komplett a …..-ba. (Itt a kipontozott részek a cég ügyvédi hadserege miatt kerültek közlésre!)

- Felhívjuk figyelmét, hogy munkatársunkkal történő beszélgetését az előírásoknak megfelelően rögzítjük.


Én: - Még szóhoz sem jutottam te elsőgenerációs robot!


És zene!


Búg!

Na, na gyerünk már. Pity, pity, pity. Miiiii? Fogalt?

- Sajnos minden munkatársunk foglalt, kérem türelmét, előrelátható várakozási idő három perc.

Kivárom, azért is még ha beledöglöm is a negyvenes helyi tarifa meg csak pörögjön, így mulat egy ma…

- Jónapot kívánok! Elhadaromhogyneértsed Irén ügyfélkapcsolati menedzser, miben segíthetek?


Ledöbbenek, ügyfélkapcsolati manager - mintha a főnökkel beszélnék, ájulat!


Elmondom, sőt előadom lassan érthetően - ha már felvételen rögzítik magyarul.


- Mi a bánatos fenéért szerepel a számlakivonatomon a mobil internet olyan díjcsomagja, amit és soha meg nem rendeltem, nem is kértem  és öreg telefonom nem is alkalmas mobil netezésre.


- Kérem a nevét, bemondani és a telefonszámát kérem bebillentyűzni.


- Jó.


(Mi a fene jó?)


- Most kérem nyomjon egy csillag gombot.


- Hát igen látom, ez ajándék sávszélesség növelés!


- De hölgyem, mi ebben az ajándék? Fizetek olyan szolgáltatásért, amit igénybe sem veszek !?


- Kérem ön nyilván figyelmen kívül hagyja, hogy cserében egy jobb minőséget kap, és még kérnie sem kellett!


- Na most rátapintott a lényegre: én valóban nem kértem!



- Értem. Miben segíthetek?


- A jó isten áldja meg, a NET tarifacsomagot nem kérem, nem is kértem, tehát kérem törölje!

- Hát azt itt nem tudjuk megoldani! Befárad a legközelebbi irod…


- És miért nem tudjuk itt megoldani, bátorkodom megkérdezni?


- Mert mint tudja a szerződés módosítást alá kell írni!


- De ezt a módosítást sem írtam alá és mégis itt van róla a számla a kezemben!


- Az más, azt ön ajándékba kapta.


- Tudja mit akkor adja nekem ajándékba a régi előfizetői csomagomat! Azt ugye egyszer már aláírtam!



- Kérem ne gúnyolódjon velem, én csak a munkámat végzem, látom nem akarja megérteni a helyzetet.

- Tehát itt nem lehet elintézni.


- Nem. Befárad a legközelebbi értékesítő hely….


- És ezt a beszélgetést ki fizeti?


- Ön. Illetve, bocsánat azt hiszem ez ingyenes.


- Azt hiszi?


- Hiszi, hiszi. 

- Mondja maga templomban van? Remélem rögzítik ezt a beszélgetést!
- Nyalják meg a sót, tudja a nyalósót!
Elmondanám, hogy rosszul hiszi! Ez helyi tarifás szám!


- Van még kérdése?

- Hát volna, de igen illetlen.

Katt.


Na azért nehogy már a nyúl vigye a puskát!
Másnap besétáltam az "értékesítő helyre", sorszámot kaptam és sorba ültem.
Sorra kerültem. A telefonból kivettem a SIM kártyát és odatettem a pultra a személyi és lakcím kártyával egyetemben az ügyintéző elé.
- Felmondom az előfizetésem, a számomat viszem, most itt megvárom a papírokat amit alá kell írni. Ezzel leültem a pult előtti székek egyikére.

Még tett halvány kísérletet az ügy elodázására:

- Talán holnapra kész lesz, akkor tessék visszajönni!

- Egy óra múlva megy a vonat, vagy fizetik a jegyet még egyszer oda-vissza?


Még egy próba:

- A lakcímkártya szerint ön helyi lakos.
- Az ott az állandó lakcímem, de én jelenleg a barátnőmnél lakom.
A fickó elvörösödött és megizzadt, majd tempósan dolgozott. Öt perc múlva aláírva minden.

Átsétáltam a két utcával arrébb lévő GSM boltba, ahol kártya függetlenné tették a készülékem, tettek bele egy feltöltő kártyát. Ajánlottak egy mobilinternet kütyüt (a legalacsonyabb árfekvésben) a laptopomhoz. A papírmunkával együtt 5 perc ha volt és kb. kétszer több szolgáltatást kapok fele annyiért, mint korában.

Lényegében nem szolgáltatót váltottam, hanem leváltottam.

Ja és további pozitívumok: fogytam két kilót, torna és Norbi update nélkül, továbbá nem ütött meg a guta.